Menu

  Strona główna
  Dyrektor Szkoły
  Patron Szkoły
  Historia Szkoły
  Sześciolatek w klasie I
  Podręczniki szkolne
  Uczniowie
  
  Nauczyciele
  Kontakt
  Galeria
  Opieka zdrowotna
  Wymagania edukacyjne
  Samorząd Uczniowski
  Sukcesy szkoły
  Świetlica Szkolna
  Oddział przedszkolny
Licznik odwiedzin

Kalendarz

  Luty 2018  
Pn Wt śr Cz Pt So Nd
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        
Koła zainteresowań

  PCK
  Biblioteka
  Basen
  Koło plastyczne
  Koło języka angielskiego
  koło religijne
  Koło sportowe
  Koło regionalne
  Koło teatralne "Aktor"
  Koło polonistyczne "PLEJADA"
  Koło teatralne dla klas II-III
  Koło polonistyczne dla klas czwartych
Koncepcja pracy szkoły

  Misja szkoły
  Wizja szkoły
  Nasz uczeń
Wymagania edukacyjne

WYMAGANIA EDUKACYJNE Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO  DLA UCZNIÓW KLASY VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA OCENĘ:

 

 

CELUJĄCĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż. Zna techniki przekazywania pałeczki i potrafi je stosować w biegu. Samodzielnie w zabawie, grze pełni rolę zawodnika, sędziego, kibica i organizatora.

Piłka siatkowa:

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas płynnych odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym i górnym. Potrafi zbić piłkę na pole przeciwnika. W zabawie, wybranej przez siebie roli organizatora, sędziego , kibica, zawodnika nie wymaga opieki i wsparcia nauczyciela.

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki klatką piersiową, udem i prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy.  Samodzielnie pełni rolę kibica, sędziego i zawodnika.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne oraz sytuacyjne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz i jednorącz. Potrafi kozłować w biegu prawa i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry. Nie wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać przeskok kuczny prze z 5 części  skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca lub jest jej organizatorem.

 

BARDZO DOBRĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  Zna techniki przekazywania pałeczki i potrafi je stosować w biegu.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas płynnych odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym i górnym. Potrafi zbić piłkę na pole przeciwnika.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki klatką piersiową, udem i prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.   W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne oraz sytuacyjne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz i jednorącz. Potrafi kozłować w biegu prawa  i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w obronie  i w ataku ze zmiana pozycji.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać przeskok kuczny prze z 5 części  skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut  bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca lub jest jej organizatorem.

DOBRĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  Zna techniki przekazywania pałeczki  lecz ma problemy  z zastosowaniem ich w biegu.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym,  ma problemy z zagrywką sposobem górnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy  sprawniejszej. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Mimo niewielkich trudności wykonuje przyjęcia piłki klatką piersiową, udem i prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.   W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność rzutów do bramki.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne . Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz i jednorącz. Potrafi kozłować piłkę w biegu ręką sprawniejszą . Poprawnie wykonuje rzuty osobiste . Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora   i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ  z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.

 

DOSTATECZNĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start  wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  Zna techniki przekazywania pałeczki  lecz ma problemy  z zastosowaniem ich w biegu.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy  sprawniejszej. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Mimo niewielkich trudności wykonuje prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca.   W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń z kłopotami wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w miejscu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora   i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy wykonywaniu rzutów osobistych . Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora   i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Gimnastyka:

Uczeń ma trudności z wykonywaniem przewrotów w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Z pomocą nauczyciela  poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.

 

 

DOPUSZCZAJĄCĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start  wysoki. Nie opanował umiejętności startu niskiego i techniki przekazywania pałeczki.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym  pod kierunkiem nauczyciela. Ma kłopoty z wykonaniem  zagrywki  sposobem dolnym.

 

Piłka nożna:

Uczeń ma trudności z  przyjęciem i podaniem piłki  wewnętrzną  częścią stopy  sprawniejszą oraz  z przyjęciem piłki prostym podbiciem. Posiadł umiejętność strzału z miejsca.

 

Piłka ręczna:

Uczeń z kłopotami wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w miejscu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca. 

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy wykonywaniu rzutów osobistych .

 

 

Gimnastyka:

Uczeń ma trudności z wykonywaniem przewrotów w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł.  Z pomocą nauczyciela  poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur.

 

NIEDOSTATECZNA:

 

Uczeń nie posiadł nawet najprostszych umiejętności z żadnego działu wychowania fizycznego. Ponadto ma lekceważący stosunek do przedmiotu. Systematycznie i bez żadnego usprawiedliwienia nie bierze udziału w zajęciach.

 

UWAGA!

Uczniowie, którzy  nie posiedli wyżej wymienionych umiejętności na poszczególne oceny, a aktywnie i systematycznie uczestniczą w zajęciach, angażują się w wykonywanie ćwiczeń według swoich najlepszych umiejętności mogą otrzymać wyższą ocenę niż ta, która wynikałaby z ich posiadanych umiejętności.

 

 





WYMAGANIA EDUKACYJNE  Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO  DLA UCZNIÓW KLASY V SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA OCENĘ:

 

 

CELUJĄCĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż. Samodzielnie w zabawie, grze pełni rolę zawodnika, sędziego, kibica i organizatora.

 

Piłka siatkowa:

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym i górnym. Potrafi przebić piłkę przez siatkę z podania współćwiczącego.   W zabawie, wybranej przez siebie roli organizatora, sędziego , kibica, zawodnika nie wymaga opieki  i wsparcia nauczyciela.

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia  prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu     i podania współćwiczącego. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

 

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy.  Samodzielnie pełni rolę kibica, sędziego i zawodnika.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu prawa i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w obronie                 i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry. Nie wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać przeskok kuczny prze z 4 części  skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca.

 

 

BARDZO DOBRĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizator  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas płynnych odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy  nogą sprawniejszą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki  prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.   W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada umiejętność rzutów do bramki.  W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach. . W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu prawą                  i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry. Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać przeskok kuczny prze z 4 części  skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca.

 

DOBRĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy  nogą sprawniejszą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki  prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność rzutów do bramki.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu ręką sprawniejszą.  Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry.  Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie.

 

 

 

DOSTATECZNĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start  wysoki. W skoku w dal ma trudności z poprawnym odbiciem jedną nogą.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym  pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy  nogą sprawniejszą. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń w miarę poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w marszu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę jedną stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę.  Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu ręką sprawniejszą.  Ma problemy z wykonywaniem rzutów osobistych.   Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem.  Poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.

 

 

 

DOPUSZCZAJĄCĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  nie opanował podstawowych umiejętności lekkoatletycznych pomimo wielokrotnych prób. Bierze udział w zajęciach.

Piłka siatkowa:  

Uczeń  przyjmuje postawę siatkarską naśladując nauczyciela. Ma poważne problemy z odbiciem piłki sposobem górnym. Bierze udział w zajęciach.

 

Piłka nożna:

Uczeń ma trudności z  przyjęciem i podaniem piłki  wewnętrzną  częścią stopy  sprawniejszą oraz  z przyjęciem piłki prostym podbiciem. Posiada niskie umiejętności  strzału z miejsca.

 

Piłka ręczna:

Uczeń ma problemy z  wykonaniem chwytów, rzutów, podań. Kozłowanie piłki w miejscu sprawia uczniowi duże problemy. Podczas najprostszych ćwiczeń wymaga opieki i wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne.

Piłka koszykowa:

Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy wykonywaniu rzutów osobistych .

 

Gimnastyka:

Uczeń  wykonuje przewrót w przód z pomocą nauczyciela. Nie umie wykonać przewrotu w tył nawet z pomocą nauczyciela. Bierze udział w zajęciach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna podstawowe kroki.

 

NIEDOSTATECZNA:

 

Uczeń nie posiadł nawet najprostszych umiejętności z żadnego działu wychowania fizycznego. Ponadto ma lekceważący stosunek do przedmiotu. Systematycznie i bez żadnego usprawiedliwienia nie bierze udziału w zajęciach.

 

UWAGA!

Uczniowie, którzy  nie posiedli wyżej wymienionych umiejętności na poszczególne oceny, a aktywnie i systematycznie uczestniczą w zajęciach, angażują się w wykonywanie ćwiczeń według swoich najlepszych umiejętności mogą otrzymać wyższą ocenę niż ta, która wynikałaby z ich posiadanych umiejętności.

 

 





WYMAGANIA EDUKACYJNE Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA UCZNIÓW KLASY IV SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA OCENĘ:

 

 

CELUJACĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski . W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Samodzielnie w zabawie, grze pełni rolę zawodnika, sędziego, kibica i organizatora.

 

Piłka siatkowa:

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  Potrafi przebić piłkę przez siatkę z podania współćwiczącego.          W zabawie, wybranej przez siebie roli organizatora, sędziego , kibica, zawodnika nie wymaga opieki  i wsparcia nauczyciela.

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia  prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu     i podania współćwiczącego. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

 

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy.  Samodzielnie pełni rolę kibica, sędziego i zawodnika.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne . Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu prawą i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry. Nie wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać przeskok kuczny prze z 4 części  skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca.

 

 

BARDZO DOBRĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski . W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizator  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

 

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora     i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną  częścią stopy  nogi sprawniejszej. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki  prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.   W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność rzutów do bramki.  W zabawie, grze   w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę.  Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach.  W zabawie, grze     w wybranej przez siebie roli kibica  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu prawą                   i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry.   Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach.

 

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie.

 

 

DOBRĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start niski. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym  pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną  częścią stopy  nogi sprawniejszej. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem.  Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność rzutów do bramki.  W zabawie, grze                  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu ręką sprawniejszą.  Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry.  Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie.

 

DOSTATECZNĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start  wysoki. W skoku w dal ma trudności z poprawnym odbiciem jedną nogą.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym  pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną  częścią stopy  nogi sprawniejszej. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń w miarę poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w marszu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę jedną stroną łopatki. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica    i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu ręką sprawniejszą. Ma problemy z wykonywaniem rzutów osobistych. Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur.

 

 

 

DOPUSZCZAJĄCĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  nie opanował podstawowych umiejętności lekkoatletycznych pomimo wielokrotnych prób. Bierze udział w zajęciach.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń  przyjmuje postawę siatkarską naśladując nauczyciela. Ma poważne problemy z odbiciem piłki sposobem górnym. Bierze udział w zajęciach

 

Piłka nożna:

Uczeń ma trudności z  przyjęciem i podaniem piłki  wewnętrzną  częścią stopy  sprawniejszej. Posiada niskie umiejętności  strzału z miejsca.

 

Piłka ręczna:

Uczeń ma problemy z  wykonaniem chwytów, rzutów, podań. Kozłowanie piłki w miejscu sprawia uczniowi duże problemy. Podczas najprostszych ćwiczeń wymaga opieki i wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę jedną stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy wykonywaniu rzutów osobistych .

 

Gimnastyka:

Uczeń  wykonuje przewrót w przód z pomocą nauczyciela. Nie umie wykonać przewrotu w tył nawet z pomocą nauczyciela. Bierze udział w zajęciach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna podstawowe kroki.

 

NIEDOSTATECZNA:

 

Uczeń nie posiadł nawet najprostszych umiejętności z żadnego działu wychowania fizycznego. Ponadto ma lekceważący stosunek do przedmiotu. Systematycznie i bez żadnego usprawiedliwienia nie bierze udziału w zajęciach.

 

UWAGA!

Uczniowie, którzy  nie posiedli wyżej wymienionych umiejętności na poszczególne oceny, a aktywnie i systematycznie uczestniczą w zajęciach, angażują się w wykonywanie ćwiczeń według swoich najlepszych umiejętności mogą otrzymać wyższą ocenę niż ta, która wynikałaby z ich posiadanych umiejętności.