Menu

  Strona główna
  Dyrektor Szkoły
  Patron Szkoły
  Historia Szkoły
  Sześciolatek w klasie I
  Podręczniki szkolne
  Uczniowie
  Nauczyciele
  Kontakt
  Galeria
  Opieka zdrowotna
  Wymagania edukacyjne
  Samorząd Uczniowski
  Sukcesy szkoły
  Świetlica Szkolna
  Oddział przedszkolny
  RODO
  Jadłospis
Licznik odwiedzin

Kalendarz

  Marzec 2024  
Pn Wt śr Cz Pt So Nd
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Koła zainteresowań

  PCK
  Biblioteka
  Basen
  Koło plastyczne
  Koło języka angielskiego
  koło religijne
  Koło sportowe
  Koło regionalne
  Koło teatralne "Aktor"
  Koło polonistyczne "PLEJADA"
  Koło teatralne dla klas II-III
  Koło polonistyczne dla klas czwartych
Koncepcja pracy szkoły

  Misja szkoły
  Wizja szkoły
  Nasz uczeń

 

Wymagania edukacyjne

WYMAGANIA EDUKACYJNE Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO  DLA UCZNIÓW KLASY VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA OCENĘ:

 

 

CELUJĄCĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż. Zna techniki przekazywania pałeczki i potrafi je stosować w biegu. Samodzielnie w zabawie, grze pełni rolę zawodnika, sędziego, kibica i organizatora.

Piłka siatkowa:

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas płynnych odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym i górnym. Potrafi zbić piłkę na pole przeciwnika. W zabawie, wybranej przez siebie roli organizatora, sędziego , kibica, zawodnika nie wymaga opieki i wsparcia nauczyciela.

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki klatką piersiową, udem i prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy.  Samodzielnie pełni rolę kibica, sędziego i zawodnika.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne oraz sytuacyjne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz i jednorącz. Potrafi kozłować w biegu prawa i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry. Nie wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać przeskok kuczny prze z 5 części  skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca lub jest jej organizatorem.

 

BARDZO DOBRĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  Zna techniki przekazywania pałeczki i potrafi je stosować w biegu.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas płynnych odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym i górnym. Potrafi zbić piłkę na pole przeciwnika.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki klatką piersiową, udem i prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.   W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne oraz sytuacyjne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz i jednorącz. Potrafi kozłować w biegu prawa  i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w obronie  i w ataku ze zmiana pozycji.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać przeskok kuczny prze z 5 części  skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut  bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca lub jest jej organizatorem.

DOBRĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  Zna techniki przekazywania pałeczki  lecz ma problemy  z zastosowaniem ich w biegu.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym,  ma problemy z zagrywką sposobem górnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy  sprawniejszej. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Mimo niewielkich trudności wykonuje przyjęcia piłki klatką piersiową, udem i prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.   W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność rzutów do bramki.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne . Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz i jednorącz. Potrafi kozłować piłkę w biegu ręką sprawniejszą . Poprawnie wykonuje rzuty osobiste . Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora   i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ  z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.

 

DOSTATECZNĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start  wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  Zna techniki przekazywania pałeczki  lecz ma problemy  z zastosowaniem ich w biegu.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy  sprawniejszej. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Mimo niewielkich trudności wykonuje prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca.   W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń z kłopotami wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w miejscu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora   i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy wykonywaniu rzutów osobistych . Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora   i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Gimnastyka:

Uczeń ma trudności z wykonywaniem przewrotów w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Z pomocą nauczyciela  poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.

 

 

DOPUSZCZAJĄCĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start  wysoki. Nie opanował umiejętności startu niskiego i techniki przekazywania pałeczki.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym  pod kierunkiem nauczyciela. Ma kłopoty z wykonaniem  zagrywki  sposobem dolnym.

 

Piłka nożna:

Uczeń ma trudności z  przyjęciem i podaniem piłki  wewnętrzną  częścią stopy  sprawniejszą oraz  z przyjęciem piłki prostym podbiciem. Posiadł umiejętność strzału z miejsca.

 

Piłka ręczna:

Uczeń z kłopotami wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w miejscu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca. 

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy wykonywaniu rzutów osobistych .

 

 

Gimnastyka:

Uczeń ma trudności z wykonywaniem przewrotów w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł.  Z pomocą nauczyciela  poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur.

 

NIEDOSTATECZNA:

 

Uczeń nie posiadł nawet najprostszych umiejętności z żadnego działu wychowania fizycznego. Ponadto ma lekceważący stosunek do przedmiotu. Systematycznie i bez żadnego usprawiedliwienia nie bierze udziału w zajęciach.

 

UWAGA!

Uczniowie, którzy  nie posiedli wyżej wymienionych umiejętności na poszczególne oceny, a aktywnie i systematycznie uczestniczą w zajęciach, angażują się w wykonywanie ćwiczeń według swoich najlepszych umiejętności mogą otrzymać wyższą ocenę niż ta, która wynikałaby z ich posiadanych umiejętności.

 

 





WYMAGANIA EDUKACYJNE  Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO  DLA UCZNIÓW KLASY V SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA OCENĘ:

 

 

CELUJĄCĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż. Samodzielnie w zabawie, grze pełni rolę zawodnika, sędziego, kibica i organizatora.

 

Piłka siatkowa:

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym i górnym. Potrafi przebić piłkę przez siatkę z podania współćwiczącego.   W zabawie, wybranej przez siebie roli organizatora, sędziego , kibica, zawodnika nie wymaga opieki  i wsparcia nauczyciela.

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia  prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu     i podania współćwiczącego. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

 

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy.  Samodzielnie pełni rolę kibica, sędziego i zawodnika.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu prawa i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w obronie                 i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry. Nie wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać przeskok kuczny prze z 4 części  skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca.

 

 

BARDZO DOBRĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizator  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas płynnych odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy  nogą sprawniejszą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki  prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.   W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada umiejętność rzutów do bramki.  W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach. . W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu prawą                  i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry. Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać przeskok kuczny prze z 4 części  skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca.

 

DOBRĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy  nogą sprawniejszą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki  prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność rzutów do bramki.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu ręką sprawniejszą.  Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry.  Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie.

 

 

 

DOSTATECZNĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start  wysoki. W skoku w dal ma trudności z poprawnym odbiciem jedną nogą.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym  pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy  nogą sprawniejszą. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń w miarę poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w marszu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę jedną stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę.  Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu ręką sprawniejszą.  Ma problemy z wykonywaniem rzutów osobistych.   Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem.  Poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.

 

 

 

DOPUSZCZAJĄCĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  nie opanował podstawowych umiejętności lekkoatletycznych pomimo wielokrotnych prób. Bierze udział w zajęciach.

Piłka siatkowa:  

Uczeń  przyjmuje postawę siatkarską naśladując nauczyciela. Ma poważne problemy z odbiciem piłki sposobem górnym. Bierze udział w zajęciach.

 

Piłka nożna:

Uczeń ma trudności z  przyjęciem i podaniem piłki  wewnętrzną  częścią stopy  sprawniejszą oraz  z przyjęciem piłki prostym podbiciem. Posiada niskie umiejętności  strzału z miejsca.

 

Piłka ręczna:

Uczeń ma problemy z  wykonaniem chwytów, rzutów, podań. Kozłowanie piłki w miejscu sprawia uczniowi duże problemy. Podczas najprostszych ćwiczeń wymaga opieki i wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne.

Piłka koszykowa:

Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy wykonywaniu rzutów osobistych .

 

Gimnastyka:

Uczeń  wykonuje przewrót w przód z pomocą nauczyciela. Nie umie wykonać przewrotu w tył nawet z pomocą nauczyciela. Bierze udział w zajęciach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna podstawowe kroki.

 

NIEDOSTATECZNA:

 

Uczeń nie posiadł nawet najprostszych umiejętności z żadnego działu wychowania fizycznego. Ponadto ma lekceważący stosunek do przedmiotu. Systematycznie i bez żadnego usprawiedliwienia nie bierze udziału w zajęciach.

 

UWAGA!

Uczniowie, którzy  nie posiedli wyżej wymienionych umiejętności na poszczególne oceny, a aktywnie i systematycznie uczestniczą w zajęciach, angażują się w wykonywanie ćwiczeń według swoich najlepszych umiejętności mogą otrzymać wyższą ocenę niż ta, która wynikałaby z ich posiadanych umiejętności.

 

 





WYMAGANIA EDUKACYJNE Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO DLA UCZNIÓW KLASY IV SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA OCENĘ:

 

 

CELUJACĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski . W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Samodzielnie w zabawie, grze pełni rolę zawodnika, sędziego, kibica i organizatora.

 

Piłka siatkowa:

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  Potrafi przebić piłkę przez siatkę z podania współćwiczącego.          W zabawie, wybranej przez siebie roli organizatora, sędziego , kibica, zawodnika nie wymaga opieki  i wsparcia nauczyciela.

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną i zewnętrzną częścią stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia  prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu     i podania współćwiczącego. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

 

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy.  Samodzielnie pełni rolę kibica, sędziego i zawodnika.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne . Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu prawą i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry. Nie wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać przeskok kuczny prze z 4 części  skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca.

 

 

BARDZO DOBRĄ:

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski . W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizator  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

 

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora     i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną  częścią stopy  nogi sprawniejszej. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki  prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.   W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność rzutów do bramki.  W zabawie, grze   w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę.  Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach.  W zabawie, grze     w wybranej przez siebie roli kibica  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu prawą                   i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry.   Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach.

 

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie.

 

 

DOBRĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start niski. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.  Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym  pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną  częścią stopy  nogi sprawniejszej. Potrafi  prowadzić piłkę prostym podbiciem.  Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność rzutów do bramki.  W zabawie, grze                  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu ręką sprawniejszą.  Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry.  Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki. Uczestniczy w zabawie.

 

DOSTATECZNĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  zastosuje przy pomocy nauczyciela podczas biegów  start  wysoki. W skoku w dal ma trudności z poprawnym odbiciem jedną nogą.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas  odbić sposobem górnym  pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym.  W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka nożna:

Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie piłki  wewnętrzną  częścią stopy  nogi sprawniejszej. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka ręczna:

Uczeń w miarę poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie kozłuje piłkę w marszu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca.   W zabawie, grze  w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora  i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę jedną stroną łopatki. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica    i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz.  Potrafi kozłować w biegu ręką sprawniejszą. Ma problemy z wykonywaniem rzutów osobistych. Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.

 

Gimnastyka:

Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać  przeskok rozkroczny przez kozioł. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny  i przerzutny na drabinkach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych kroków i figur.

 

 

 

DOPUSZCZAJĄCĄ:

 

Lekkoatletyka i atletyka terenowa:

Uczeń  nie opanował podstawowych umiejętności lekkoatletycznych pomimo wielokrotnych prób. Bierze udział w zajęciach.

 

Piłka siatkowa:  

Uczeń  przyjmuje postawę siatkarską naśladując nauczyciela. Ma poważne problemy z odbiciem piłki sposobem górnym. Bierze udział w zajęciach

 

Piłka nożna:

Uczeń ma trudności z  przyjęciem i podaniem piłki  wewnętrzną  częścią stopy  sprawniejszej. Posiada niskie umiejętności  strzału z miejsca.

 

Piłka ręczna:

Uczeń ma problemy z  wykonaniem chwytów, rzutów, podań. Kozłowanie piłki w miejscu sprawia uczniowi duże problemy. Podczas najprostszych ćwiczeń wymaga opieki i wsparcia nauczyciela.

 

Unihokej:

Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę jedną stroną łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne.

 

Piłka koszykowa:

Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy wykonywaniu rzutów osobistych .

 

Gimnastyka:

Uczeń  wykonuje przewrót w przód z pomocą nauczyciela. Nie umie wykonać przewrotu w tył nawet z pomocą nauczyciela. Bierze udział w zajęciach.

 

Rytm- taniec – muzyka:

„Krakowiak” – uczeń zna podstawowe kroki.

 

NIEDOSTATECZNA:

 

Uczeń nie posiadł nawet najprostszych umiejętności z żadnego działu wychowania fizycznego. Ponadto ma lekceważący stosunek do przedmiotu. Systematycznie i bez żadnego usprawiedliwienia nie bierze udziału w zajęciach.

 

UWAGA!

Uczniowie, którzy  nie posiedli wyżej wymienionych umiejętności na poszczególne oceny, a aktywnie i systematycznie uczestniczą w zajęciach, angażują się w wykonywanie ćwiczeń według swoich najlepszych umiejętności mogą otrzymać wyższą ocenę niż ta, która wynikałaby z ich posiadanych umiejętności.