WYMAGANIA EDUKACYJNE Z WYCHOWANIA
FIZYCZNEGO DLA UCZNIÓW
KLASY VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA OCENĘ:
CELUJĄCĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i
wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się
jedną nogą w skoku wzwyż. Zna techniki przekazywania pałeczki i potrafi je
stosować w biegu. Samodzielnie w zabawie, grze pełni rolę zawodnika, sędziego,
kibica i organizatora.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas płynnych odbić
sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym i górnym.
Potrafi zbić piłkę na pole przeciwnika. W zabawie, wybranej przez siebie roli
organizatora, sędziego , kibica, zawodnika nie wymaga opieki i wsparcia
nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią
stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi
prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki
klatką piersiową, udem i prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału
z miejsca, biegu i podania współćwiczącego. Samodzielnie w grze, zabawie pełni
rolę sędziego, kibica i zawodnika.
Piłka ręczna:
Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada
umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy. Samodzielnie pełni rolę kibica, sędziego i
zawodnika.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi
poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i
prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne oraz
sytuacyjne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach.
Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz i
jednorącz. Potrafi kozłować w biegu prawa i lewą ręką. Poprawnie wykonuje rzuty
osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze
zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas
gry. Nie wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego
i kibica.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi
wykonać przeskok kuczny prze z 5 części
skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut
bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach. Poprawnie
wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje
własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca lub jest jej organizatorem.
BARDZO DOBRĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i
wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku
wzwyż. Zna techniki przekazywania
pałeczki i potrafi je
stosować w biegu. W zabawie, grze w
wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia
nauczyciela.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas płynnych odbić
sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym i górnym.
Potrafi zbić piłkę na pole przeciwnika.
W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią
stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi
prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia piłki
klatką piersiową, udem i prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału
z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.
W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka ręczna:
Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada
umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica, organizatora i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi
poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i
prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne oraz
sytuacyjne. Umiejętnie współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. W
zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz i
jednorącz. Potrafi kozłować w biegu prawa i lewą ręką. Poprawnie
wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w
obronie i w ataku ze zmiana
pozycji. W zabawie, grze w wybranej
przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi
wykonać przeskok kuczny prze z 5 części
skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać
przerzut bokiem. Posiadł umiejętność
stania na rękach przy drabinkach. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i
przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez
siebie ćwiczeń.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca lub jest jej organizatorem.
DOBRĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń zastosuje przy
pomocy nauczyciela podczas biegów start
niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku
wzwyż. Zna techniki przekazywania
pałeczki lecz ma problemy z zastosowaniem ich w biegu. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica, organizatora i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas odbić sposobem górnym i dolnym pod kierunkiem
nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym, ma problemy z zagrywką sposobem górnym. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica, organizatora i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią
stopy sprawniejszej. Potrafi prowadzić piłkę prostym podbiciem. Mimo
niewielkich trudności wykonuje przyjęcia piłki klatką piersiową, udem i prostym
podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania
współćwiczącego. W zabawie, grze w
wybranej przez siebie roli kibica, organizatora
i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka ręczna:
Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność
rzutów do bramki. W zabawie, grze w
wybranej przez siebie roli kibica, organizatora
i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi
poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały jedną
stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne . Umiejętnie
współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. W zabawie, grze w wybranej
przez siebie roli kibica, organizatora i
zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz i
jednorącz. Potrafi kozłować piłkę w biegu ręką sprawniejszą . Poprawnie
wykonuje rzuty osobiste . Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana
pozycji. W zabawie, grze w wybranej
przez siebie roli kibica, organizatora
i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi
wykonać przeskok rozkroczny przez
kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach
przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i
przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
DOSTATECZNĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń zastosuje przy
pomocy nauczyciela podczas biegów
start wysoki. W skoku w dal
poprawnie odbija się jedną nogą.
Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż. Zna techniki przekazywania pałeczki lecz ma problemy z zastosowaniem ich w biegu. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica, organizatora i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas odbić sposobem górnym i dolnym pod kierunkiem
nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica, organizatora i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią
stopy sprawniejszej. Potrafi prowadzić piłkę prostym podbiciem. Mimo
niewielkich trudności wykonuje prostym podbiciem. Posiadł umiejętność celnego
strzału z miejsca. W zabawie, grze w
wybranej przez siebie roli kibica, organizatora
i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka ręczna:
Uczeń z kłopotami wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w miejscu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica, organizatora i
zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi
poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały jedną
stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej
przez siebie roli kibica, organizatora i
zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka koszykowa:
Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki
oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy
wykonywaniu rzutów osobistych . Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze
zmiana pozycji. W zabawie, grze w
wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Gimnastyka:
Uczeń ma trudności z wykonywaniem przewrotów w przód i w
tył. Potrafi wykonać przeskok rozkroczny
przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Z pomocą nauczyciela poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
DOPUSZCZAJĄCĄ:
Lekkoatletyka i atletyka
terenowa:
Uczeń zastosuje przy
pomocy nauczyciela podczas biegów
start wysoki. Nie opanował
umiejętności startu niskiego i techniki przekazywania pałeczki.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas odbić sposobem górnym pod kierunkiem nauczyciela. Ma kłopoty z
wykonaniem zagrywki sposobem dolnym.
Piłka nożna:
Uczeń ma trudności z
przyjęciem i podaniem piłki
wewnętrzną częścią stopy sprawniejszą oraz z przyjęciem piłki prostym
podbiciem. Posiadł umiejętność strzału z miejsca.
Piłka ręczna:
Uczeń z kłopotami wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w miejscu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Wykonuje
strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne.
Piłka koszykowa:
Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki
oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy
wykonywaniu rzutów osobistych .
Gimnastyka:
Uczeń ma trudności z wykonywaniem przewrotów w przód i w
tył. Potrafi wykonać przeskok rozkroczny
przez kozioł. Z pomocą nauczyciela poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur.
NIEDOSTATECZNA:
Uczeń nie posiadł nawet najprostszych umiejętności z żadnego
działu wychowania fizycznego. Ponadto ma lekceważący stosunek do przedmiotu.
Systematycznie i bez żadnego usprawiedliwienia nie bierze udziału w zajęciach.
UWAGA!
Uczniowie, którzy nie
posiedli wyżej wymienionych umiejętności na poszczególne oceny, a aktywnie i systematycznie
uczestniczą w zajęciach, angażują się w wykonywanie ćwiczeń według swoich
najlepszych umiejętności mogą otrzymać wyższą ocenę niż ta, która wynikałaby z
ich posiadanych umiejętności.
WYMAGANIA EDUKACYJNE Z WYCHOWANIA
FIZYCZNEGO DLA UCZNIÓW
KLASY V SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA OCENĘ:
CELUJĄCĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i
wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się
jedną nogą w skoku wzwyż. Samodzielnie w zabawie, grze pełni rolę zawodnika,
sędziego, kibica i organizatora.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi
wykonać zagrywkę sposobem dolnym i górnym. Potrafi przebić piłkę przez siatkę z
podania współćwiczącego. W zabawie,
wybranej przez siebie roli organizatora, sędziego , kibica, zawodnika nie
wymaga opieki i wsparcia
nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią
stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi
prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia prostym podbiciem. Posiadł umiejętność
celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.
Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.
Piłka ręczna:
Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada
umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy. Samodzielnie pełni rolę kibica, sędziego i
zawodnika.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi
poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i
prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne i górne. Umiejętnie
współpracuje podczas ataku w dwójkach i trójkach. Samodzielnie w grze, zabawie
pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz. Potrafi kozłować w biegu prawa i lewą ręką.
Poprawnie wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w
obronie i w ataku ze zmiana
pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas
gry. Nie wymaga wsparcia nauczyciela
podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi
wykonać przeskok kuczny prze z 4 części
skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut
bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach. Poprawnie
wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje
własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca.
BARDZO DOBRĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski i
wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku
wzwyż. W zabawie, grze w wybranej przez
siebie roli kibica, organizator i
zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas płynnych odbić
sposobem górnym i dolnym. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica, organizatora i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią
stopy nogą sprawniejszą. Potrafi prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował
umiejętność przyjęcia piłki prostym
podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania
współćwiczącego. W zabawie, grze w
wybranej przez siebie roli kibica, organizatora
i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka ręczna:
Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada
umiejętność rzutów do bramki. W zabawie,
grze w wybranej przez siebie
roli kibica, organizatora i zawodnika
wymaga wsparcia nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi
poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i
prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. Umiejętnie
współpracuje podczas ataku w dwójkach. . W zabawie, grze w wybranej przez
siebie roli kibica i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz. Potrafi kozłować w biegu prawą i lewą ręką.
Poprawnie wykonuje rzuty osobiste i rzuty z dystansu. Poprawnie porusza się w
obronie i w ataku ze zmiana
pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas
gry. Wymaga wsparcia nauczyciela
podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi
wykonać przeskok kuczny prze z 4 części
skrzyni i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut
bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą
nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na
drabinkach. Ułoży i zaprezentuje własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca.
DOBRĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń zastosuje przy
pomocy nauczyciela podczas biegów start
niski i wysoki. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku
wzwyż. W zabawie, grze w wybranej przez
siebie roli kibica, organizatora i
zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas odbić sposobem górnym i dolnym pod kierunkiem
nauczyciela. Potrafi wykonać zagrywkę sposobem dolnym. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica, organizatora i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią
stopy nogą sprawniejszą. Potrafi prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował
umiejętność przyjęcia piłki prostym
podbiciem. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica,
organizatora i zawodnika wymaga wsparcia
nauczyciela.
Piłka ręczna:
Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność
rzutów do bramki. W zabawie, grze w wybranej
przez siebie roli kibica, organizatora i
zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi
poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały jedną
stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej
przez siebie roli kibica i zawodnika
wymaga wsparcia nauczyciela
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz. Potrafi kozłować w biegu ręką
sprawniejszą.
Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w
ataku ze zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie
podczas gry. Wymaga wsparcia nauczyciela
podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi
wykonać przeskok rozkroczny przez
kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach
przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
Uczestniczy w zabawie.
DOSTATECZNĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń zastosuje przy
pomocy nauczyciela podczas biegów
start wysoki. W skoku w dal ma
trudności z poprawnym odbiciem jedną nogą.
W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas odbić sposobem górnym pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać
zagrywkę sposobem dolnym. W zabawie,
grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią
stopy nogą sprawniejszą. Posiadł
umiejętność celnego strzału z miejsca.
W zabawie, grze w wybranej przez
siebie roli kibica, organizatora i
zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka ręczna:
Uczeń w miarę poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania.
Poprawnie kozłuje piłkę w marszu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę jedną stroną łopatki.
Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną
łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W zabawie, grze w wybranej przez
siebie roli kibica i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz. Potrafi kozłować w biegu ręką
sprawniejszą.
Ma problemy z wykonywaniem rzutów osobistych. Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia
roli zawodnika, sędziego i kibica.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi
wykonać przeskok rozkroczny przez
kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem.
Poprawnie wykonuje zwis przewrotny
i przerzutny na drabinkach.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
DOPUSZCZAJĄCĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń nie opanował
podstawowych umiejętności lekkoatletycznych pomimo wielokrotnych prób. Bierze
udział w zajęciach.
Piłka siatkowa:
Uczeń przyjmuje
postawę siatkarską naśladując nauczyciela. Ma poważne problemy z odbiciem piłki
sposobem górnym. Bierze udział w zajęciach.
Piłka nożna:
Uczeń ma trudności z
przyjęciem i podaniem piłki
wewnętrzną częścią stopy sprawniejszą oraz z przyjęciem piłki prostym
podbiciem. Posiada niskie umiejętności
strzału z miejsca.
Piłka ręczna:
Uczeń ma problemy z
wykonaniem chwytów, rzutów, podań. Kozłowanie piłki w miejscu sprawia
uczniowi duże problemy. Podczas najprostszych ćwiczeń wymaga opieki i wsparcia
nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Wykonuje
strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne.
Piłka koszykowa:
Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki
oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy
wykonywaniu rzutów osobistych .
Gimnastyka:
Uczeń wykonuje
przewrót w przód z pomocą nauczyciela. Nie umie wykonać przewrotu w tył nawet z
pomocą nauczyciela. Bierze udział w zajęciach.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna podstawowe kroki.
NIEDOSTATECZNA:
Uczeń nie posiadł nawet najprostszych umiejętności z żadnego
działu wychowania fizycznego. Ponadto ma lekceważący stosunek do przedmiotu.
Systematycznie i bez żadnego usprawiedliwienia nie bierze udziału w zajęciach.
UWAGA!
Uczniowie, którzy nie
posiedli wyżej wymienionych umiejętności na poszczególne oceny, a aktywnie i systematycznie
uczestniczą w zajęciach, angażują się w wykonywanie ćwiczeń według swoich
najlepszych umiejętności mogą otrzymać wyższą ocenę niż ta, która wynikałaby z
ich posiadanych umiejętności.
WYMAGANIA EDUKACYJNE Z WYCHOWANIA
FIZYCZNEGO DLA UCZNIÓW
KLASY IV SZKOŁY PODSTAWOWEJ NA OCENĘ:
CELUJACĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski . W
skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Samodzielnie w zabawie, grze pełni
rolę zawodnika, sędziego, kibica i organizatora.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi
wykonać zagrywkę sposobem dolnym.
Potrafi przebić piłkę przez siatkę z podania współćwiczącego. W zabawie, wybranej
przez siebie roli organizatora, sędziego , kibica, zawodnika nie wymaga
opieki i wsparcia nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną i zewnętrzną częścią
stopy zarówno nogą prawą jak i lewą. Potrafi
prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia prostym podbiciem. Posiadł umiejętność
celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego.
Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę sędziego, kibica i zawodnika.
Piłka ręczna:
Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu i z wyskoku. Posiada
umiejętność rzutów do bramki po wyminięciu zwodem obrońcy. Samodzielnie pełni rolę kibica, sędziego i
zawodnika.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Potrafi
poruszać się w ataku i w obronie bez piłki. Poprawnie wykonuje strzały lewą i
prawą stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne . Umiejętnie
współpracuje podczas ataku w dwójkach. Samodzielnie w grze, zabawie pełni rolę
sędziego, kibica i zawodnika.
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz. Potrafi kozłować w biegu prawą i lewą ręką.
Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze
zmiana pozycji. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas
gry. Nie wymaga wsparcia nauczyciela
podczas pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi wykonać
przeskok kuczny prze z 4 części skrzyni
i przeskok rozkroczny przez kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł
umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie
wykonuje zwis przewrotny i przerzutny na drabinkach. Ułoży i zaprezentuje
własny układ z wybranych przez siebie ćwiczeń.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
Uczestniczy w zabawie, konkursie tańca.
BARDZO DOBRĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń samodzielnie podczas biegów stosuje start niski . W
skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą.
Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku wzwyż. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica, organizator i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas odbić sposobem górnym i dolnym. Potrafi
wykonać zagrywkę sposobem dolnym. W
zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną częścią stopy
nogi sprawniejszej. Potrafi
prowadzić piłkę prostym podbiciem. Opanował umiejętność przyjęcia
piłki prostym podbiciem. Posiadł
umiejętność celnego strzału z miejsca, biegu i podania współćwiczącego. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica, organizatora i zawodnika wymaga
wsparcia nauczyciela.
Piłka ręczna:
Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność
rzutów do bramki. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica,
organizatora i zawodnika wymaga wsparcia
nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Poprawnie wykonuje strzały lewą i prawą
stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. Umiejętnie współpracuje podczas
ataku w dwójkach. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli
kibica i zawodnika wymaga wsparcia
nauczyciela.
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz. Potrafi kozłować w biegu prawą i lewą ręką. Poprawnie wykonuje
rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w ataku ze zmiana pozycji.
Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry. Wymaga wsparcia nauczyciela podczas
pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi
wykonać przeskok rozkroczny przez
kozioł. Potrafi wykonać przerzut bokiem. Posiadł umiejętność stania na rękach
przy drabinkach z pomocą nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny i
przerzutny na drabinkach.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
Uczestniczy w zabawie.
DOBRĄ:
Lekkoatletyka i atletyka
terenowa:
Uczeń zastosuje przy
pomocy nauczyciela podczas biegów start
niski. W skoku w dal poprawnie odbija się jedną nogą. Poprawnie odbija się jedną nogą w skoku
wzwyż. W zabawie, grze w wybranej przez
siebie roli kibica, organizatora i zawodnika
wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas odbić sposobem górnym pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać
zagrywkę sposobem dolnym. W zabawie,
grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną częścią stopy
nogi sprawniejszej. Potrafi
prowadzić piłkę prostym podbiciem.
Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica,
organizatora i zawodnika wymaga wsparcia
nauczyciela.
Piłka ręczna:
Uczeń poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania. Poprawnie
kozłuje piłkę w biegu. Posiada umiejętność rzutów z biegu. Posiada umiejętność
rzutów do bramki. W zabawie, grze w wybranej
przez siebie roli kibica, organizatora i
zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę lewą i prawą stroną
łopatki. Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Poprawnie
wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne. W
zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz. Potrafi kozłować w biegu ręką
sprawniejszą.
Poprawnie wykonuje rzuty osobiste. Poprawnie porusza się w obronie i w
ataku. Samodzielnie stosuje poznane umiejętności koszykarskie podczas gry. Wymaga wsparcia nauczyciela podczas pełnienia
roli zawodnika, sędziego i kibica.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi
wykonać przeskok rozkroczny przez
kozioł. Posiadł umiejętność stania na rękach przy drabinkach z pomocą
nauczyciela. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny
i przerzutny na drabinkach.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur. Uczeń stosuje własna inwencję taneczną do wybranej muzyki.
Uczestniczy w zabawie.
DOSTATECZNĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń zastosuje przy
pomocy nauczyciela podczas biegów
start wysoki. W skoku w dal ma
trudności z poprawnym odbiciem jedną nogą.
W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka siatkowa:
Uczeń stosuje postawę siatkarską podczas odbić sposobem górnym pod kierunkiem nauczyciela. Potrafi wykonać
zagrywkę sposobem dolnym. W zabawie,
grze w wybranej przez siebie roli kibica, organizatora i zawodnika wymaga wsparcia nauczyciela.
Piłka nożna:
Uczeń potrafi zastosować podczas gry przyjęcie i podanie
piłki wewnętrzną częścią stopy
nogi sprawniejszej. Posiadł umiejętność celnego strzału z miejsca. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica,
organizatora i zawodnika wymaga wsparcia
nauczyciela.
Piłka ręczna:
Uczeń w miarę poprawnie wykonuje chwyty, rzuty, podania.
Poprawnie kozłuje piłkę w marszu. Posiada umiejętność rzutów z miejsca. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica,
organizatora i zawodnika wymaga wsparcia
nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę jedną stroną łopatki.
Poprawnie wykonuje strzały jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania
dolne. W zabawie, grze w wybranej przez siebie roli kibica i zawodnika wymaga wsparcia
nauczyciela.
Piłka koszykowa:
Uczeń poprawnie wykonuje podania i chwyty oburącz. Potrafi kozłować w biegu ręką
sprawniejszą.
Ma problemy z wykonywaniem rzutów osobistych. Wymaga wsparcia nauczyciela podczas
pełnienia roli zawodnika, sędziego i kibica.
Gimnastyka:
Uczeń poprawnie wykonuje przewrót w przód i w tył. Potrafi
wykonać przeskok rozkroczny przez
kozioł. Poprawnie wykonuje zwis przewrotny
i przerzutny na drabinkach.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna układ z zastosowaniem podstawowych
kroków i figur.
DOPUSZCZAJĄCĄ:
Lekkoatletyka i
atletyka terenowa:
Uczeń nie opanował
podstawowych umiejętności lekkoatletycznych pomimo wielokrotnych prób. Bierze
udział w zajęciach.
Piłka siatkowa:
Uczeń przyjmuje
postawę siatkarską naśladując nauczyciela. Ma poważne problemy z odbiciem piłki
sposobem górnym. Bierze udział w zajęciach
Piłka nożna:
Uczeń ma trudności z
przyjęciem i podaniem piłki
wewnętrzną częścią stopy sprawniejszej. Posiada niskie
umiejętności strzału z miejsca.
Piłka ręczna:
Uczeń ma problemy z
wykonaniem chwytów, rzutów, podań. Kozłowanie piłki w miejscu sprawia
uczniowi duże problemy. Podczas najprostszych ćwiczeń wymaga opieki i wsparcia
nauczyciela.
Unihokej:
Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę jedną stroną łopatki.
Poprawnie porusza się z kijem po boisku prowadząc piłeczkę. Wykonuje strzały
jedną stroną łopatki. Umiejętnie wykonuje podania dolne.
Piłka koszykowa:
Uczeń ma trudności z popranym podaniem i chwytem piłki
oburącz . Potrafi kozłować piłkę w marszu ręką sprawniejszą . Ma trudności przy
wykonywaniu rzutów osobistych .
Gimnastyka:
Uczeń wykonuje
przewrót w przód z pomocą nauczyciela. Nie umie wykonać przewrotu w tył nawet z
pomocą nauczyciela. Bierze udział w zajęciach.
Rytm- taniec – muzyka:
„Krakowiak” – uczeń zna podstawowe kroki.
NIEDOSTATECZNA:
Uczeń nie posiadł nawet najprostszych umiejętności z żadnego
działu wychowania fizycznego. Ponadto ma lekceważący stosunek do przedmiotu.
Systematycznie i bez żadnego usprawiedliwienia nie bierze udziału w zajęciach.
UWAGA!
Uczniowie, którzy nie
posiedli wyżej wymienionych umiejętności na poszczególne oceny, a aktywnie i systematycznie
uczestniczą w zajęciach, angażują się w wykonywanie ćwiczeń według swoich
najlepszych umiejętności mogą otrzymać wyższą ocenę niż ta, która wynikałaby z
ich posiadanych umiejętności.
|